top of page
חיפוש
  • edenkatzz

אני אשתגע ממסרים כפולים


שבת בערב, ערוץ 13.


כתבה בה מראיינת הילה קורח את "מרגול", הלוא היא מרגלית צנעני שהגיבה באופן מעורר הערכה על "סערת הבוטוקס", אם את לא "על זה" ודואגת לעצמך את כמעט ולא נראית, הופכת שקופה. אם את עושה את זה באופן שנראה לעין ולא בהדרגתיות הביקורת לא תאחר להגיע ו"למה להגזים?"


אחרי הכתבה משודרת התכנית משחקי השף בה מספרת אחת המתמודדות על התקופה בה דיגמנה והלחץ לעמוד בציפיות הנראות המסוימות, הקושי סביב אוכל והבישול היצירתי כחלק מהתיקון לעצמה, קונטרה לנוקשות ולגבולות.


יש לי חברות שמזריקות לפנים שלהן כבר עכשיו כדי למנוע קמטים בעתיד, יש לי חברות שלא מוכנות להתעסק בנראות שלהן בקטע עקרוני.


כנשים ונערות אנו חוות אין סוף מסרים סותרים מהחברה, תהיי צנועה אבל סקסית, תהיי מטופחת אבל זה שטחי אז אל תשקיעי בזה יותר מדי, תעשי תסרוקת של אסוף מרושל - מושקע אבל שלא יראו שהשקעת, תעשו הרבה ספורט למען חיטוב אבל אל תהיו כל כך שריריות!

וואו כמה דרישות, ציפיות, מסרים סותרים, אפילו בספרות המקצועית מתוארים מסרים כפולים כמובילים לסטרס ומחזקים ביקורת עצמית שכידוע כשהיא אינה מווסתת עלולה לפגוע מאוד בwell-being שלנו.

לא משנה מה - לאנשים תמיד יהיה מה להגיד, אנחנו צריכות לפתח חשיבה ביקורתית וללמוד לבחור בעצמנו מה נכון לנו, תוך סינון רעשי רקע. זו גם אחת המסקנות שדיברנו עליהן בשבוע שעבר באחת הקבוצות שאני מנחה, כולנו עסוקות בציפיות הסביבה, במה יחשבו עלינו, במה אולי יקרה אם יראו אותי עם בגד מסוים, אם חס וחלילה ארגיש טוב ואפרגן לעצמי - האם יקבלו זאת או יגידו שאני עפה על עצמי (ולא בקטע טוב)? האם זה ירחיק אנשים ממני או שדווקא הבטחון הוא מה שמושך?


המסרים הכפולים באים לידי ביטוי בכל תחומי החיים כשמבהירים לנו שתפקד חברתי מרכזי של נשים הוא להפוך לאם, אך להיניק בציבור זה לא מכבד, כל זאת ליד פוסטר ענק בערום חלקי הנתלה בלי היסוס במקומות מרכזיים ביותר, המסרים עוברים גם כאשר מצפים מאיתנו להיות מטופחות למשעי אבל לא להשקיע בזה יותר מדי זמן כי זה "שטחי" וקיימות עוד דוגמאות רבות.


אני כאישה חווה זאת גם בעולם הדייטינג במתח בין להוביל אך גם לאפשר הובלה של הצד השני, בין הרצון לחלוק חשבון לבין הביקורת מהצד שני כי אני לא "משחררת ונהנית מהפריוויליגיות של המגדר" (תאמינו לי ברגע הייתי מוותרת על פריווילגיה כזו עם כל שאר הדברים שמתלווים כמו למשל הקטנה, דיכוי והחפצה יעלמו גם כן), בין להיות מי שאני עם כל הנוכחות הנלווית אבל לשמוע מהסביבה כל הזמן שגברים חוששים מ"נשים חזקות" וגבוהות ואולי כדאי להנמיך קצת.


אז חלאס! בואו נחשוב מחדש על על הציפיות וההגדרות, ננפה ונארגן לעצמנו את רשימת הדברים שנכונים עבורנו.


אנחנו נהיה למען עצמנו, נדבר לעצמנו יפה ונלמד לזקק את הקול שלנו בתוך כל המסרים מהסביבה.

אני ממש מבקשת, צפו בסרטון של סינתיה ניקסון - be a lady they said - בדיוק על המתח הזה בין כל המסרים שאנו חיות ביניהן.

ושיהיה שבוע נפלא


19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page