top of page
חיפוש
  • edenkatzz

דימוי גוף דינאמי

המושג דימוי גוף מתייחס לתמונת הגוף שלנו במוחנו, לרגשותינו ולמחשבותינו כלפיו. הוא לא אובייקטיבי אלא מושפע מחוויות אישיות, גורמים סביבתיים ותרבותיים וגורמי אישיות.


המושג דימוי גוף קשור למושג דימוי עצמי המתייחס לחוויית האדם ביחס לעצמו - האופן בו אנו מעריכים/ות את עצמנו בתחומים שונים. למושגים יש השפעה הדדית אחד על השני וחיזוק האחד ישפיע לרוב על האחר.


את חקירת תחום דימוי הגוף התחלתי עוד בהיותי תלמידת תיכון בעת כתבתי עבודת גמר בספרות על תיאורי הגוף הנשי ביצירות שונות.

העיסוק בכך נבע מתוך חוויותי האישיות לאורך החיים והתפתח עוד יותר בכל שלב בחיי, בתחילה בבניית מערכים חינוכיים לחינוך והדרכה בלתי פורמליים, ולאחר מכן כסטודנטית ועובדת סוציאלית על ידי חקר הנושא בזמן הלימודים וטיפול בנשים ונערות. לימודי החינוך למיניות בריאה ולימודי סטיילינג תרפי תרמו להיכרות עם זוויות נוספות על הנושא ולרכישת כלים נוספים לטיפול.


דימוי הגוף שלנו מתחיל להתגבש כבר בינקות, מלווה אותנו החל מהילדות ומשפיע עלינו רבות בתחומים שונים, כגון: 👈 הביטחון העצמי 👈 תחושת הערך העצמי 👈 בחירת הבגדים ואפשור הנוכחות 👈 יוזמה ביצירת קשר עם אנשים חדשים למטרות חברתיות או רומנטיות 👈 תחושת הנוחות שלנו בסיטואציות שונות 👈 היכולת להיות ממוקדת בהווה ולהנות מהרגע 👈 ועוד


אחד הדברים שחשוב מאוד לזכור הוא: דימוי הגוף דינאמי ומשתנה לאורך השנים!

כלומר - בכל שלב בחיים אפשר לפעול למען קידום דימוי גוף חיובי. יש לנו יכולת להשפיע עליו ולאמץ דיבור פנימי מיטיב, חמלה עצמית, גמישות ולייצר בסיס מסויים ביחסים אל מולו.


לאחר שהצגתי באופן בסיסי את המושגים, בסדרת הפוסטים הבאה אצרף תרגילים שונים לעבודה על דימוי הגוף והדימוי העצמי, בהם ישולבו תיאוריה ופרקטיקה ללמידה ותרגול.


הדבר הכי חזק שיש בידינו הוא יכולת הבחירה!

מוזמנות/ים למסע הזה יחד.




26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page